viernes, 12 de enero de 2018

ESCRIURE EN EQUIP

Juntament amb la Clara i la Sonnia hem analitzat les activitats de lectura i escriptura que van dur a terme 4 infants de P5 de l'escola El Solell de La Palma de Cervelló. 

Després d'aquesta anàlisi, puc afirmar que m'han impactat alguns aspectes claus del treball d'escriptura en equip, en aquesta etapa evolutiva.


Com en el moment que estan escrivint paraules i algun nen està dient so per so de la paraula en veu alta però no sap com representar gràficament aquell so, podem veure que entre el grup s'ajuden i s'expliquen, reflexionen i et fan veure com tan petits ja saben la importància de la companyonia, i el valor de voler ajudar al del costat i no competir amb ell a veure qui ho fa millor. També m'ha sorprès com defineixen els sons i com pregunten el so "x" com s'escriu o la lletra "l" com s'escriu. 


Crec que és molt important i molt ric que es preguntin sense vergonya entre ells i s'ajudin. Que vegin natural no saber com s'escriu i poder-ho preguntar i que tinguin la confiança entre ells de preguntar-se. No com a vegades els adults que  que mostrem entre nosaltres alguna mena de competitivitat, de no poder preguntar, no poder fer cap errada perquè ens fa por que ens jutgin.

En aquest treball en equip l'adult també pren un paper important, dóna seguretat al grup participant i contestant els dubtes dels infants per tal d'ajudar a millorar les habilitats alfabètiques bàsiques dels infants.

En conclusió, els infants tenen una màgia interna a l'hora de fer les coses i ser com són que m'encanta aquesta innocència, aquesta motivació i ganes d'aprendre d'ajudar als altres. M'ha encantat poder veure que en aquest àmbit també són màgics i també tenen moltes vivències en les quals demostrar-me que ells també em poden ensenyar a mi i no només jo a ells.

No hay comentarios:

Publicar un comentario